استخدام شرکت های معتبر در کاریابی و مشاوره شغلی همرنگ

استخدام شرکت های معتبر در کاریابی و مشاوره شغلی همرنگ

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب …

اگر به کاریابی و مشاوره شغلی آرسس تدبیرگستران همرنگ مراجعه نمایید  بر طبق شرایط سنی، تحصیلات، سابقه کار، مشاغل مورد علاقه و …. به شما مشاوره رایگان داده می شود و بعد از آن بر طبق تمایل ثبت نام از شما به عمل آمده و وقت مصاحبه از شرکت های معتبر گرفته می شود. اگر در این مجموعه ثبت نام کرده باشید تا کسب شغل دلخواهتان با شما همراه خواهیم بود. در ادامه درباره استخدام در شرکت ها و نکات مربوط به آن توضیحاتی داده میشود.
افق‌های استخدام متفاوت هستند، زیرا ممکن است دربردارنده تعهدهای زمانی و برنامه‌های حقوق و دست‌مزد متفاوتی باشند. برای مثال، استخدام می‌تواند:
شغل ساعتی پاره‌وقت باشد که برای هر ساعت کار، میزان حقوق مشخصی در نظر گرفته شده باشد؛
استخدام تمام‌وقت باشد که در آن افراد حقوق و مزایای مشخصی را از کارفرما در قبال انجام وظایف مقتضی آن شغل خاص دریافت می‌کنند؛
برنامه مشخصی که طبق آن کارمندان باید ۴۰ ساعت در هفته کار کنند و ۱ ساعت وقت ناهار و ۲ بازه زمانی ۱۵دقیقه‌ای، یکی صبح و دیگری عصر، وقت استراحت داشته باشند. (طبق قانون کار)
تا زمانی که کارفرما حقوق و دستمزد کارمند را بپردازد و این کار را رأس تاریخ مقرر‌شده انجام دهد و کارمند تمایل داشته باشد که کارش را ادامه دهد، استخدام ادامه می‌یابد.
قوانین مربوط به کار نیز به رابطه استخدامی جهت می‌دهند و خودمختاری کارفرما را کم می‌کنند تا سوء‌استفاده از قدرت رخ ندهد. قوانین استخدامی در طول زمان تغییر می‌کنند؛ بنابراین، کارفرمایان باید از آیین‌نامه استخدامی به‌روز مطلع بمانند.
در بیش‌تر کشورها کارمندان یا کارفرمایان می‌توانند قرارداد کار را فسخ کنند. کارفرما می‌تواند استخدام را هر زمان که بخواهد و به هر دلیلی فسخ کند و کارمند نیز می‌تواند هر موقع که خواست استعفا دهد.

ملزومات استخدام چیست؟

کارفرماها مالیات را از حقوق کارمندان کسر می‌کنند و علاوه بر حقوق، بیمه پزشکی، اجتماعی و بی‌کاری را می‌پردازند. این چیزی است که استخدام را از قراردادهای کاری مستقل تفکیک می‌کند.
طبق تعریف استخدام، استخدام به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا جنبه‌های بیش‌تری از شغل کارمند، از جمله محل کار، منابع، مسئولیت‌ها، ساعات کاری و حقوق را نیز کنترل کنند. ورودی، خودمختاری و استقلال کارمند از کارفرمایی به کارفرمای دیگر متفاوت است. برخی وسعت عمل بیش‌تری به کارمندان خود می‌دهند و برخی دیگر نحوه گذراندن هر دقیقه را به کارمندان خود دیکته می‌کنند؛ هر دوی این سناریوها استخدام نام می‌گیرد.
اگر کارفرمایی با کارمند خود در بخش خصوصی اختلاف‌نظر داشته باشد، کارمندان چند گزینه پیش روی خود دارند. آن‌ها می‌توانند موضوع را با مدیر مطرح کنند، سراغ منابع انسانی بروند، با مدیر رده‌بالاتر حرف بزنند یا حتی استعفا بدهند.
کارفرماها نباید بر اساس نژاد، قومیت، مذهب، جنسیت (شامل بارداری)، هویت جنسی، جهت‌گیری جنسی، جهت‌گیری ملی، سن، معلولیت یا اطلاعات ژنتیکی بین کارمندان خود تبعیض قائل شوند. کارمندان این حق را دارند تا دعاوی تبعیض را با کمیته فرصت‌های استخدامی برابر یا سازمان محلی، که از قوانین استخدام برابر حمایت می‌کند، در میان بگذارند.
در این شرایط یا شرایط پیچیده دیگر، یافتن وکیل قانونی استخدام یا کمک‌خواستن از سازمان کار یا معادل آن پیش‌نهاد می‌شود. اگر محل کار وابسته به اتحادیه خاصی باشد نیز می‌توانند مشکلات و شکایات خود را با نمایندگان اتحادیه در میان بگذارند.

نکات کلیدی

استخدام توافق بین کارمند و کارفرماست که طبق تعریف استخدام، کارفرما به کارمند پول پرداخت می‌شود.
توافق استخدام برای کارمند می‌تواند از نوع کلامی، نوشتاری یا نامه پیش‌نهاد شغل باشد.
توافق‌های کاری متفاوت هستند و ممکن است تعهد‌های زمانی و پرداخت‌های متفاوتی را شامل شوند.
قوانین کاری بر استخدام تأثیر می‌گذارند.

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

کارآفرینی چیست و چطور یک کارآفرین موفق باشیم؟
حقوق وزارت کار 1401
هر آنچه باید درباره بیمه بیکاری بدانید (شرایط و قوانین در...
آزادسازی مدارک دانشگاهی
نکات اساسی در مصاحبه که رعایت آنها به استخدام شما کمک می‌کند
همه چیز درباره دادخواست در اداره کار
مزایای استفاده از کاریابی برای کارفرمایان و شرکت ها
ایده های جذاب کارآفرینی
مشوق بیمه ای سهم کارفرما
وکالت در اداره کار

دیدگاهتان را بنویسید