وکالت در اداره کار

وکالت در اداره کار

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب …

در این مطلب قصد داریم در خصوص نحوه وکالت اداره  کار صحبت کنیم تا بتوانید به راحتی وکیل خود را انتخاب کرده و صفر تا صد کار را با خیال آسوده به او بسپارید.
احقاق حق توسط وکیل اداره کار
از مهم ترین اصول احقاق حق در مراجع رسیدگی کننده، حضور وکیل اداره کار جهت جلوگیری از صدور رأی های غیرمنطبق با قانون و یا غیرمنطبق با واقعیت می باشد چرا که وکیل اداره کار با بهره گیری از دانش تخصصی خود در زمینه روابط کار و استفاده از برترین شیوه های دفاع شکلی و ماهوی، از کارگران و کارفرمایان بهترین دفاع را جهت اجرای قانون و احقاق حق طرفین ارائه می دهد.
مزایای گرفتن وکیل اداره کار
وکیل دعاوی کار امروزه یکی از پر مشغله ترین وکیل ها به شمار می آید زیرا اثبات رابطه کارگری و کارفرمایی امری دشوار محسوب می گردد و به همین منظور و به علت عدم آشنایی با قوانین، کارگران زیادی وارد پروسه شکایت شده اند اما به نتیجه مطلوب نرسیده اند؛ به این جهت حضور یک وکیل دعاوی کار در پروسه پرونده امری لازم و ضروری تلقی می شود زیرا در کوتاه ترین زمان ممکن پرونده شما را به نتیجه مطلوب می رساند.
ویژگی های وکیل دعاوی کار
  • آشنایی کامل با قوانین کار و تامین اجتماعی
  • تسلط بر بخشنامه ها
  • پرهیز از گفتن توانایی های غیر قانونی و کذب
  • روابط عمومی و فن بیان قوی
  • پیشنهاد دهنده کم هزینه ترین و سریع ترین راه حل به موکل
    بهترین وکیل اداره کار چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
    وکیل اداره کار باید بتواند براحتی از موکل خود دفاع کند و در جلسات هیچگونه تپقی نزد و بتواند براحتی هر دادخواستی را بنویسد. یک وکیل اداره کار سابقه طولانی در تنظیم قراردادها را دارد و این امکان فراهم می کند که در قراردادها هیچ جای شبه ای نباشد و در آینده مشکلی برای آن پیش نیاید.
    چرا به وکیل اداره کار نیاز داریم؟
    قانون کار و قوانین و مقررات مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما با توجه به ماهیت آنها و تغییرات شرایط اقتصادی مدام دستخوش تغییر و تحول می شوند. دولت به صورت مداوم جهت تنظیم این روابط و حمایت از کارگران یا کارفرمایان در شرایط مختلف اقدام به صدور بخشنامه ها و آئین نامه های مختلف می نماید. قطعا تسلط بر همه این قوانین و مقررات که بسیار متنوع و متعدد نیز می باشند حتی از توان یک وکیل دادگستری که به صورت تخصصی در زمینه روابط کارگر و کارفرما و قوانین کار و بیمه مطالعه و ممارست نداشته نیز خارج است چه برسد به کارگر یا کارفرمایی که بنابر اقتضائات زندگی امروز فرصت مطالعه و دقت در این قوانین را ندارند.
    این موضوع برای کارفرمایان اهمیت بیشتری دارد. چه بسا کارفرماهایی بوده اند که به سبب جریمه های سنگین ناشی از عدم اطلاع از قوانین و مقررات کار و به خصوص مقررات مربوط به بیمه کارگران متحمل خسارات و جریمه های سنگین از سوی مراجع قانونی شده اند و همین موضوع در ابتدای کار موجبات شکست کسب و کار نوپا یا حتی با سابقه آنها را فراهم نموده باشد. مسائلی مثل انعقاد قرارداد کار و یا تسویه حساب با کارگران و یا حقوق بیمه ای آنها چنان ریز و دقیق است که نیاز مبرم به مشاوره حقوقی با وکیل قانون کار بیش از پیش نمایان می سازد.
    کارگران نیز برای اینکه متحمل خسارات مختلف نشوند و از حقوق خود آگاهی کافی و دقیق داشته باشند بهتر است قبل از انعقاد قرارداد کار با یک وکیل اداره کار خوب مشورت نمایند و برای امضای قرارداد، دادن سفته ضمانت حسن انجام کار، امضای سایر اسناد جهت استخدام و… با وکیل اداره کار مشورت نمایند و چنانچه با اخراج، استعفا و… نیز مواجه شدند بهتر است برای دفاع حقوق خود از یک وکیل متخصص اداره کار کمک بگیرند.
 

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

همه چیز درباره قرارداد کار
ایده های جذاب کارآفرینی
خدمات شرکت مشاوره ای آرسس تدبیرگستران همرنگ
مزایای استفاده از کاریابی برای کارفرمایان و شرکت ها
همه چیز درباره دادخواست در اداره کار
مشوق بیمه ای سهم کارفرما
آزادسازی مدارک دانشگاهی
نکات اساسی در مصاحبه که رعایت آنها به استخدام شما کمک می‌کند
استخدام شرکت های معتبر در کاریابی و مشاوره شغلی همرنگ
کارآفرینی چیست و چطور یک کارآفرین موفق باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید